Afbeelding

Sporthond Angel uit Sint-Michielsgestel overleden

Nieuws

SINT-MICHIELSGESTEL – De Amerikaanse staffordshireterriër Angel, die in Sint-Michielsgestel en omgeving bekendheid genoot vanwege haar sportprestaties en maatschappelijke inzet, is op 22 juni overleden. Dat laat haar baasje Patricia Aerts Keurentjes weten.

Angel nam regelmatig deel aan nationale en internationale hondensportevenementen.  Daarnaast stond zij bekend om haar speurwerk. Volgens haar eigenaren hielp zij bij het terugvinden van vermiste honden en verloren voorwerpen. Ook zou zij in verschillende situaties hebben gewaarschuwd wanneer mensen hulp nodig hadden. De afgelopen vijftien maanden vocht Angel tegen kanker. Veertien maanden leefde zij in remissie, maar uiteindelijk keerde de ziekte terug. Ondanks behandelingen verslechterde haar gezondheid, waarna besloten werd afscheid van haar te nemen. Ook op de hondenschool en binnen het dorp was Angel een bekende verschijning. Veel inwoners kenden haar van dagelijkse ontmoetingen en lokale activiteiten.

Lees ook