Afbeelding

Drie teams Springfield kampioen

Sport

BERLICUM - Basketbalvereniging Springfield is trots: afgelopen weekend werden drie teams kampioen: de jongens van U12-2 en de meiden van zowel V16-1 als V16-2. Extra bijzonder is dat alle drie de teams ongeslagen zijn in deze eerste helft van de competitie. Terechte kampioenen dus!

Zaterdag 7 december was het eerst de beurt aan de jongens tot 12 jaar. Zij speelden uit tegen Schijndel. Ook dat team was tot nu toe ongeslagen in de competitie. Een extra spannende wedstrijd dus. Na een lastig begin, lukte het de jongens van Springfield om na de rust een voorsprong te pakken. Deze werd gestaag uitgebouwd tot de uiteindelijke eindstand van 30-48. Een mooie overwinning!
Later die middag speelden de meiden van V16-1 tegen basketbalvereniging Kimbria. Om het kampioenschap ging het niet meer want de meiden van Springfield stonden ruimschoots bovenaan in de poule.

Hetzelfde gold ook voor het andere meidenteam tot 16 jaar. Zij speelden op zondag 8 december hun laatste wedstrijd en waren al kampioen. De drie kampioensteams zijn in de Run gehuldigd en hebben een mooie medaille ontvangen. Jongens en meiden: nogmaals van harte gefeliciteerd!

Bij Springfield is nog volop ruimte voor nieuwe leden. Er zijn teams voor alle leeftijden. Iedereen is welkom. Wil jij uitproberen of basketbal jouw sport is? Kom dan vrijblijvend een paar keer meetrainen. Stuur hiervoor een mail naar tc@bvspringfield.nl.

Afbeelding
Afbeelding

Lees ook